02 d’octubre 2007

El noi de l'ull cluc i la seva banda

A banda dels concerts en directe i a casa l'Albert mentre fèiem campana de l'institut, un dels llocs on més he gaudit i m'he emocionat escoltant música ha estat dins d'un cotxe. Escrivint el post d'ahir vaig recordar una altra experiència musical inoblidable: l'audició de l'«I might be wrong. Live recordings» de Radiohead, també al cotxe, tornant d'un concert de Sidonie + An der Beat a Tàrrega (podríem estar parlant del 2002, segons he vist al Google).



La casualitat ha volgut que ahir se m'acudís de visitar la web oficial de la banda del noi de l'ull cluc i em portés a descobrir el llançament, aquest octubre, del seu nou disc («In rainbows»); i que avui en parlessin al Radioblog de Víctor Correal.

Si ara en parlo jo és per donar ressò a una iniciativa que em sembla original i exemplar: digna del que probablement és el grup més influent des de la darrera dècada del s.XX.

Radiohead distribuirà el seu nou treball, a partir del 10 d'octubre, en dos formats: El discbox, que contindrà l'àlbum en CD i també en dos vinils, un CD amb cançons i material extra, el llibret amb les lletres... i que tindrà un cost de £40,00. I la descàrrega, directament de la web del grup, per la qual podrem pagar el que vulguem, des de £0,00.

A veure si la indústria la màfia de la música comença a reaccionar...