20 d’agost 2008

Manresa, la mare que em va parir!

«Aparcar més de dues hores en zona blava al mateix carrer serà multat, tot i canviar de lloc»

Regió7 [20/08/08]

Vagi per endavant que em sembla molt beneficiós per a la ciutat que es miri d'eliminar la major quantitat possible de cotxes (aparcats o circulant) del barri vell, però crec que l'ajuntament comet un nou error amb aquesta mesura.

Jo, des que visc al barri vell, faig tots els desplaçaments per dins la ciutat a peu i n'estic molt content. Vaig més ràpid, no m'atabalo cercant aparcament i, de rebot, contamino menys i em mantinc més en forma. Tot són avantatges. Ara bé: la meva feina requereix que tingui cotxe ja que m'he de desplaçar diàriament a diversos pobles i ciutats de la Catalunya central als quals no puc arribar amb transport públic (per incompatibilitat horària o, simplement, perquè aquests no existeixen). I mentre sóc a casa (o si treballo a Manresa ciutat, que a vegades també ho faig) a alguna banda he de deixar el cotxe. Ara mateix, amb l'ampliació de 654 a 708 zones blaves i l'eliminació d'altres places d'aparcament (Barcelona, Alfons XII, Milcentenari —parcialment—, etc.), ja gairebé no queda aparcament gratuït al barri. Si a sobre ja ni tan sols puc renovar el tiquet de la zona blava i he d'anar canviant el cotxe de lloc, perdré el temps, contaminaré i embussaré la ciutat sense cap necessitat de fer-ho.

Tenir un cotxe particular és un luxe al qual tendim a restar importància (mal fet!); cada dia que passa ho és més, i així ha de ser. Manresa (i tot el país) ha d'apostar fort pel transport públic urbà i interurbà, pels carrils bici, etc. D'acord. Ara bé, el que no es pot fer és anar posant pals a les rodes als conductors, eliminant places d'aparcament o fer zones blaves caríssimes que són un autèntic paràsit per a molts treballadors de pobles de la rodalia, pels veïns (i ara a sobre haurem de fer rotacions cada dues hores)... sense proposar alternatives. Calen zones d'aparcament gratuït a les rodalies de la ciutat i transports llançadora per accedir al centre, a les estacions de tren, d'autobusos; aparcaments amb tarifes reduïdes per als veïns, etc.

Encara sort que tenim un ajuntament pressumptament d'esquerres, que si no... quina poca vergonya!